Тести і завдання з літератури







































7 клас. Олександр Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили, найдужчої людини світу"
1. У передмові О. Гаврош згадує українських всесвітньовідомих силачів. Встановіть відповідність між їх фото та прізвищами.
а. Володимир Кличко
б. Віталій Кличко
в. Василь Вірастюк
г. Іван Фірцак.
2. Хто брав участь у зйомках фільму "Іван Сила" (підказка на афіші)
а. Володимир Кличко
б. Віталій Кличко
в. Василь Вірастюк.
3. Псевдонім Кротон мав
а. Володимир Кличко
б. Віталій Кличко
в. Василь Вірастюк
г. Іван Фірцак.
4. Події, описані в І частині повісті, відбуваються ймовірно
а. до Першої світової війни
б. між Першою да Другою світовими війнами
в. після Другої світової війни.
5. У якій послідовності Іван познайомився з наступними персонажами?
а. доктор Брякус
б. волоцюга Міха Голий
в. мадам Бухенбах
г. агент Фікса.
6. Яку вагу підняв Іван Сила, встановивши новий рекорд Республіки?
а. 120 кг
б. 160 кг
в. 200 кг.
6. В агента Фікси був номер
а. 007
б. 008
в. 009.
7. Хто вніс 50 тисяч застави, щоб звільнити Івана з тюрми
а. односелець
б. Міха Голий
в. Аделія Бухенбах.
8. Хто сказав про головного героя: "Гірський ведмідь на прізвисько «Іван Сила» ?
а. доктор Брякус
б. волоцюга Міха Голий
в. мадам Бухенбах
г. агент Фікса.
9. Який художній засіб вжито у речені "Серед глядачів пробіг іронічний смішок"?
а. метафору
б. уособлення
в. персоніфікацію.
10. Про що згадував Іван Сила в найтяжчі моменти випробовувань?
а. про мамині галушки
б. про мамині вареники
в. про мамині деруни.
11. Кого з дівчат Іван попросив стати його дружиною?
а. Марусю
б. Ренату
в. Мілку.
12. У якій послідовності цирк відвідав наступні країни?
а. Баварія
б. США
в. Британія
г. Іспанія
д. Франція.


7 клас. Марина Павленко. "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"
1. Основні події повісті відбуваються
а. у місті Вишнопіль
б. у місті Києві
в. у селі Половинчик
2. Усі негаразди роду Кулаківських розпочалися з
а. Гордія
б. Якова
в. Васюні
3. Як Вадим пояснив Софійці причину, через яку вкрав у неї намисто?
а. воно йому дуже сподобалося
б. йому дуже були потрібні гроші
в. його просто тягне красти
4. Як на його пояснення відреагувала дівчинка?
а. вирішила більше з ним не спілкуватися
б. вирішила звільнити Вадимів рід від прокляття
в. вирішила помститися Вадимові
5. У голодні роки прадідусь Софійки Павло мусив продати
а. корівку
б. шафу
в. коралі
6. У кого Гордій Кулаківський видурив маєтності кількох родів?
а. Міщенка
б. Жуковського
в. Старосвітського
7. Як викуплені коралі допомагали Софійці в її подорожах в минуле?
а. виконували різні її прохання
б. робили її невидимою
в. робили її одяг відповідним певному історичному часу
8. Який вчинок Софійки мама вважала майже героїчним?
а. вона віднайшла коралі
б. розкрила очі тітоньки Сніжани на її нареченого
в. добре доглянула молодшого братика
9. Хто порадив Софійці перебиратися "потрохи вперед, від покоління до покоління, ... коли здaтнa будеш відвернути невідворотне"?
а. Гордій Кулаківський
б. Мішель Міщенко
в. сліпий старець
10.Яку підказку мала Софійка від природи щодо часу, коли вона повинна рішуче діяти: "Тієї миті небо зійдеться з землею", окрім того, що "у квaртирі під ними… знову хтось пробіг!!!"?
а. нічну гроза
б. ранковий дощ
в. полудневу зливу
11. Як пояснила Софійка Вадимові те, що їй потрібні світлини його рідних?
а. хотіла мати краще уявлення про його рід
б. мала іти з ними до екстрасенса
в. вони їй необхідні для подорожі в минуле
12.Закінчіть висловлювання : Софійка "уже дaвно перечитaлa "Трьох мушкетерів", "Томa Сойєрa", "Людину-aмфібію", "Голову професорa Доуеля", "Остaннього з могікaн" із тaтової бібліотеки, a тaкож усі томи ..."
а. "Гaррі Поттерa"
б. "Володаря перстнів"
в. "Відьмака".

9 клас. Українська література.Тести за поемою "Енеїда"
Частина І

1. Еней був завзятішим за всіх:
а) рутульців; б) бурлаків; в) бурсаків; г) заробітчан.
2. Через що головний герой твору вимушений залишити Трою? Бо:
а) прагнув вирушити в подорож;
б) його переслідувала інквізиція;
в) країна була винищена греками;
г) виявив бажання якомога швидше потрапити додому.
3. Фраза, яку використав І. Котляревський у поемі, зазначаючи про втечу Енея з Трої:
а) «терпець урвався»; б) «п’ятами накивати»;
в) «ні в сих, ні в тих»; г) «на два фронти».
4. Юнона не любила троянського ватажка, оскільки:
а) той був спритним і «моторним»;
б) надто вихвалявся своєю мужністю;
в) не звертався до неї по допомогу;
г) він зі своїм військом розгромив Трою.
5. Гостинець, з яким Юнона «мчалася до Еола»:
а) новий одяг; б) смачна страва; в) вино; г) хліб-сіль.
6. Еола богиня називала паном:
а) братом; б) сватом; в) світлістю; г) государем.
7. За те, що Еол допоможе Юноні покарати Енея і його прибічників, богиня віддячить йому:
а) грошима; б) чорнобривою дівчиною; в) конем вороним;
г) половиною власної спадщини.
8. Чому богиня не отримала миттєвої допомоги від старого? Бо він:
а) занедужав; б) не виявив зацікавленості до її прохання;
в) хотів за це отримати великого хабара;
г) не мав при собі помічників, виконавців його волі.
9. За те, щоб Нептун утихомирив бурю на морі, Еней:
а) пообіцяв більше не плавати його водами;
б) вимушений був ніколи не ловити рибу;
в) сприятиме очищенню водних просторів;
г) дав хабара підводному владиці.
10. Чому І. Котляревський співчуває Дідоні? Бо вона була:
а) вдовою; б) слабкою і беззахисною;
в) бідною і хворобливою; г) маленькою на зріст і худою.
11. Троянці, характеризуючи Енея, назвали його:
а) гульвісою; б) гольтіпакою; в) бурлакою; г) паном.
12. Після веселощів богиня Карфагена подарувала троянському ватажку:
а) «півкопи золота»; б) діжку горілки; в) одяг і взуття;
г) новий корабель.
13. Через що припинились гуляння козаків у Дідони, які тривали майже впродовж двох років?
а) Відсутність їжі та горілки;
б) «гостям» набридло безпутнє життя;
в) рішення господарки припинити оргії;
г) незадоволення Зевса.
14. Яке завдання визначив верховний бог для Енея? Ватажок повинен був:
а) знищити греків; б) відвоювати Трою; в) збудувати Рим;
г) відремонтувати після бурі човни.
Частина ІІ

1. Через шо троянці не мали можливості потрапити морем до Італії?
а) Негоду на морі;
б) необхідність негайного ремонту човнів;
в) прагнення відвідати царя Ацеста;
г) закінчувалася провізія і вода.
2. Територія, до якої вирішили пристати троянці, аби «збути горесті своєї», де земля багата:
а) Німеччина; б) Ісландія; в) Італія; г) Сіцілія.
3. Обряд, що проводили Еней і троянці, перебуваючи в гостях в Ацеста:
а) сватання; б) хрещення; в) поминки; г) поховання.
4. Братом під час перебування у царя для Енея був той, хто:
а) дотримувався його поглядів; б) багато пиячив;
в) веселив гостей;
г) міг виявити спритність і кмітливість в ігрищах.
5. Тарас, що повсякчас їздив з Енеєм, був:
а) хорунжим; б) лікарем; в) писарем; г) паромщиком.
Частина ІІІ
1. Гетьман, якого згадували троянці у своїх піснях:
а) П. Сагайдачний; б) І. Мазепа; в) П. Полуботок;
г) Б. Хмельницький.
2. Бабу-Ягу І. Котляревський у поемі іменує:
а) Дідоною; б) Венерою; в) Сівіллою; г) Юноною.
3. Щоб потрапити до пекла, Енею необхідно було:
а) отримати благословення від Плутона;
б) тиждень не пиячити; в) знати молитви;
г) мати гілку яблуні.
4. Кого в пеклі примушували лизати гарячі сковороди?
а) Багатих і скупих; б) брехунів;
в) тих, хто ізроду не женились; г) суддів і підсудків.
5. Венера є богинею:
а) шлюбу; б) кохання; в) вогню; г) вітрів.



Українська література. 9 клас. Тести з теми "Байки Г. Сковороди"
Бджола та Шершень»

1. Шершень дорікав Бджолі за те, що вона:
а) хитра і підступна; б) надто серйозна і ретельна;
в) дурна і безглузда; г) ледача і неповоротка.
2. Що, на думку Шершня, люди завдають Бджолі?
а) Збитків; б) шкоди; в) зайвих клопотів; г) болі і страждань.
3. Бджола, звертаючись до Шершня, назвала його паном:
а) розумником; б) обліковцем; в) писарем; г) радником.
4. Тварина, яка полюбляє їсти мед:
а) вовк; б) заєць; в) ведмідь; г) кабан.
5. Що є мукою для Бджоли?
а) Рано підводитися; б) сидіти без діла;
в) працювати щодоби; г) охороняти медові сховища.
6. Бджола — це образ людей, які:
а) живуть крадіжкою чужого;
б) бачать смисл свого життя у праці;
в) розповсюджують науку в суспільстві;
г) багато говорять, а потім сумлінно працюють.
7. Бджола — це символ:
а) кохання; б) добра і радості; в) мудрості; г) миру і злагоди.
8. Кому належить питання, зазначене у творі: «Нащо учитися, коли не матимеш достатку»?
а) Бджолі; б) науковцю; в) людині-практику; г) Шершню.
9. У біблійній «Книзі мудрості Ісуса сина Сіраха» зазнача-
лося:
а) «Праця — символ добра»;
б) «Люби ближнього і тебе будуть любити»;
в) «Веселість серця — життя для людини»;
г) «Життя прожити — не поле перейти».
10. Хорт тоді веселий, коли:
а) ситий; б) полює; в) гарно виспиться і відпочине;
г) відчує до себе увагу і повагу.
11. Найбільша радість, на думку Г. Сковороди, коли людина:
а) живе за покликанням; б) має багато друзів;
в) відчуває свою необхідність у суспільстві; г) створила сім’ю.
12. Володаркою людини є її:
а) пам’ять; б) душа; в) розум; г) свідомість.
«Собака і Вовк»
1. Левкон та Фірідам, два пси, жили:
а) як кіт із собакою; б) у великій дружбі;
в) намагаючись поступитися один одному;
г) у господаря крамниці.
2. Вовк хотів псів:
а) обдурити; б) подратувати; в) перевірити на міцність;
г) образити.
3. Хижак, звертаючись до собак, назвав їх:
а) шановним товариством; б) сумлінними працівниками;
в) панами; г) розумниками.
4. Для Вовка, на його думку, бути третім у собачому товаристві — це:
а) насолода; б) радість; в) основна мета; г) щастя в житті.
5. Про що «третій товариш» розповів псам.
а) свої досягнення у спритності і розумі;
б) власне важке життя у лісі; в) модні науки;
г) цікаві пригоди під час подорожі.
6. Велика честь для Вовка:
а) бути обізнаним і шанованим;
б) мати таких друзів, як пси;
в) коли люди не будуть його лякати;
г) допомагати всім, хто цього потребує.
7. Чесноти, за які Вовк хотів отримати велику оцінку і любов від Левкона і Фірідама:
а) спритність і доброта; б) кмітливість і винахідливість;
в) голос і волос; г) тулуб і шкіра.
8. Хижак виявив свою несхожість із собаками у:
а) поглядах; б) поведінці; в) розумі;
г) ставленні до оточуючих.
9. Третім другом пси вважали для себе:
а) совість; б) Тітира; в) ягня; г) щирість.
10. Тітир у байці — це...
а) бурлака; б) селянин-заробітчанин; в) пастух; г) пан.
11. Господар собак не починає жодної справи без:
а) Левкона; б) своєї дружини; в) сусіда; г) Фірідама.
12. Що найбільше не сподобалося псам у вовкові? Його:
а) погляд; б) душа; в) голос; г) манера поведінки.



9 клас. Тести з теми «Повість минулих літ»

1. Літописи належать насамперед до літератури:
а) біблійної; б) історичної; в) публіцистичної; г) наукової.
2. Що допомагає сприйняти ідейний зміст «Повісті минулих літ» у зв’язку з відсутністю єдиної композиції?
а) Доступна мова;
б) доречне використання художніх засобів;
в) хронологічний виклад подій;
г) застосування у творі біблійних легенд.
3. Біблійна легенда, якою починається історична книга Нестора Літописця,— про:
а) створення світу; б) перших людей Адаму і Єву;
в) потоп на землі; г) Вавилонську вежу.
4. Дата, яка першою зазначена у творі:
а) 852 р.; б) 998 р.; в) 1113 р.; г) 1377 р.
5. З яким проханням мешканці Києва звернулися до Святослава («Повість минулих літ»)? Щоб він:
а) дозволив функціонування духовної семінарії;
б) відмінив прибутковий податок;
в) повернувся з походів і захистив їх від печенігів;
г) припинив міжусобні війни.
6. Нестор Літописець, на відміну від інших ченців:
а) розташував відомості в літописі у хронологічній послідовності;
б) дав назву «Повісті...»;
в) вилучив зі свого літописного твору окремі біблійні легенди;
г) вважав введення християнства на Русі поспішною справою.
7. Монах-чернець у «Повісті...» на прикладі сказання про Бориса і Гліба:
а) возвеличив слов’янській рід;
б) схвалив християнство;
в) пишався історичним минулим Київської Русі;
г) засудив смуту та міжусобні війни.
8. Для сина якого князя було здійснено одну з редакцій «Повісті...»?
а) Ярослава; б) Ігоря; в) Володимира; г) Святослава.
9. Літописні події є основою для:
а) «Слова про мудрість»;
б) «Слова про похід Ігоря Святославовича»;
в) «Ізборника Святослава»; г) Псалтиря.
10. Подія у «Повісті минулих літ», яка вперше датована:
а) похід Олега на Царгород; б) облога Києва печенігами;
в) перемога князя Святослава над хазарами;
г) заснування Києва трьома братами.
11. Літопис Нестора — видатний твір світової літератури, його використовували в ХV–ХVІ ст. історики:
а) Польщі і Німеччини; б) Болгарії та Угорщини;
в) Туреччини і Франції; г) Англії й Іспанії.
12. У літописі відчувається широкий кругозір Нестора, його глибоке знання:
а) ораторського мистецтва;
б) культури тих народів, які намагалися завоювати Київську Русь;
в) справжнього виникнення Землі;
г) слов’янської та грецької літератури.


9 клас. Українська література. Тести

Біблія. «Про Вавилонську вежу»
1. Події у творі відбувалися:
а) перед Всесвітнім потопом;
б) наприкінці минулого століття;
в) коли всі люди говорили однією мовою;
г) незабаром після створення світу.
2. Матеріал, з якого люди будували вежу:
а) вапняк; б) мармур; в) каміння; г) глина.
3. Поруч із вежею поселенці звели:
а) храми; б) власні хати; в) бібліотеки; г) школи.
4. Вавилон знаходився на території сучасного:
а) Ірану; б) Іраку; в) Ізраїлю; г) Афганістану.
5. У який колір було пофарбовано верх вежі:
а) синім; б) червоним; в) жовтим; г) жовтогарячим.
6. Золота покрівля споруди нагадувала:
а) сяяння сонця; б) купол храму; в) сховище скарбів;
г) царську корону.
7. Як зреагував Ягве на будівництво людьми вежі?
а) Виявив байдужість;
б) зацікавився цією спорудою;
в) намагався їм допомогти у цій нелегкій справі;
г) не сподобався йому їх намір.
8. Фразеологізм, який використано у творі:
а) «як риба об лід»; б) «накрити мокрим рядном»;
в) «кури не клюють»; г) «мов у воду опущений».
9. Що сталося з вежею після припинення її будівництва?
а) У ній оселився Ягве;
б) почала мало-помалу руйнуватися;
в) люди охороняли її від занепаду;
г) вона стала пам’яткою культури давніх часів.
10. В результаті бурі, яку послав Ягве на землю:
а) вчинився потоп; б) вежу було знищено;
в) вітер порозносив людські слова;
г) загинуло багато майстрів будівництва веж.
11. Споруду в легенді названо:
а) красунею; б) могутнім велетнем; в) історичною пам’яткою;
г) витвором давнього мистецтва.
12. За сприяння Ягве:
а) вежа набула великої цінності; б) з’явилися різні народності;
в) виникло нове місто; г) збереглася спільна народна мова.
13. Будівництвом вежі люди хотіли:
а) залишити пам’ять про себе майбутньому поколінню;
б) продемонструвати власну майстерність;
в) вберегтися від шкідливих звичок;
г) захистилися від Ягве.
14. Хто запропонував збудувати Вавилонську вежу?
а) Божий слуга; б) Ягве; в) один чоловік з народної маси;
г) старець.
15. Пропозицію щодо зведення вежі люди сприйняли:
а) стримано; б) з радістю; в) байдуже; г) примусово. «Про Мойсея»
1. Події в легенді відбуваються в:
а) Єгипті; б) Греції; в) Азії; г) Ізраїлі.
2. Мойсей (по-єврейськи — моше), одержав ім’я від:
а) Бога; б) Царя; в) знаменитого вченого; г) принцеси.
3. Намагаючись зберегти життя немовляти-Мойсея, мати вирішила сховати його:
а) в укріпленні гір; б) під корінням старого дуба;
в) в кошику біля річки; г) у гущавинах лісу.
4. З яким проханням звернулася царівна до матері немовляти, коли побачила його? Щоб жінка виростила дитину і її:
а) привела до царського двору;
б) навчила плести кошики;
в) віддала навчатися до духовної семінарії;
г) відвезла до Греції.
5. Через що Мойсей вимушений був залишити царський дворець? Бо:
а) вирішив вирушити у далеку мандрівку;
б) прагнув вільного життя;
в) вбив єгиптянина, захищаючи приниженого єврея;
г) царівна наказала його довічно ув’язнити.
6. Чим займався Мойсей, оселившись у священика Медиамського Йосифа?
а) Шив одяг; б) випасав худобу; в) обробляв городину;
г) доглядав сад.
7. Яку дивну подію побачив герой, перебуваючи неподалік від гори Хориви?
а) Сяючий пісок; б) палаючий кущ; в) падіння зірки;
г) невідомі птахи гніздилися високо на скелі над морем.
8. Що наказав зробити Бог Мойсею?
а) Допомогти йому вибудувати вежу для свого народу;
б) засіяти поле добірним зерном;
в) вивести євреїв з країни, де вони були рабами;
г) сприяти розвитку освіти і культури єврейського народу.
9. Янгол, за велінням Божим, аби допомогти євреям:
а) сприяв загибелі старших дітей гнобителів;
б) наслав хворобу на царське військо;
в) звернувся по допомогу до Мойсея;
г) з’явився до царя з проханням відпустити євреїв.



9 клас. за темою "Біблійні легенди"
«Про створення світу»

1. Місце зібрання води Бог назвав:
а) морем; б) озером; в) річкою; г) ставком.
2. На третій день Господь вчинив:
а) небо; б) птахів і риб; в) два великих світла; г) дерева і траву.
3. День, на який було створено «земну звірину за родом її, і худобу за родом її»:
а) третій; б) п’ятий; в) шостий; г) четвертий.
4. Добром Бог назвав:
а) воду на землі; б) перших людей; в) світло; г) сонце і луну.
5. Поруч зі світилами Господь «вчинив»:
а) тварин; б) морську рибу; в) людину; г) зорі.
6. Бог відділив світило від темряви, бо воно, на його погляд:
а) чарівне; б) добре; в) яскраве; г) сяюче.
«Про перших людей Адама і Єву»
1. У давнину казали, начебто всю нашу землю створив великий, всемогущий бог:
а) Перун; б) Зевс; в) Ягве; г) Посейдон.
2. Едем у легенді — це:
а) чудесний, райський сад; б) місце, де лікувалися люди;
в) річка зі свяченою водою; г) земля, де нічого не росло.
3. Бог створив Адама з:
а) піску; б) глини; в) каменя; г) вапняка.
4. Після Адама на землі було створено:
а) дерева; б) гори; в) звірів і птахів; г) моря і ріки.
5. Жінку для Адама бог створив з:
а) гілки дерева; б) слонової кістки; в) гірського каміння;
г) ребра першого чоловіка.
6. Побачивши вперше жінку, Адам проголосив:
а) «Яка ти прекрасна!»; б) «Я захоплююсь тобою!»;
в) «Ти мені так потрібна!»; г) «Як це чудово!».
7. За словами Змія, той, хто з’їсть яблуко із забороненого дерева:
а) помре; б) стане мудрим і всемогутнім;
в) потрапить в інший світ; г) буде сильним і мужнім.
8. Раніше забороненим плодом вважали:
а) гранат; б) банан; в) грушу; г) яблуко.
9. Де бог створив чудесний райський сад? На:
а) заході; б) горі Арарат; в) узбережжі найбільшої річки;
г) сході.
10. Єва у буквальному перекладі означає:
а) прекрасна; б) мудра; в) жива; г) працьовита.
«Про потоп на землі»
1. З’явившись на землі, люди спочатку навчилися:
а) шити одяг; б) ловити рибу; в) сіяти хліб;
г) вирощувати виноград.
2. Через що люди ставали нерозумними і лихими? Коли:
а) мали багато грошей; б) пили вино;
в) отримували владу над іншими;
г) не виявляли бажання навчатися.
3. Ім’я «Ной» буквально означає:
а) веселий; б) сумний; в) той, хто заспокоює; г) справедливий.
4. Гора Арарат, що згадується в легенді, знаходиться на території сучасної:
а) Німеччини; б) Франції; в) Польщі; г) Туреччини.
5. Письменник, який використав у своїх творах мотив повернення білого голуба, що сповіщав про кінець Всесвітнього потопу:
а) Т. Шевченко; б) І. Франко; в) Г. Сковорода;
г) С. Васильченко.
6. На думку Господа, Ной був:
а) розумним і винахідливим; б) праведним;
в) хитрим і підступним; г) ледачим.
7) Скільки днів і ночей ішов дощ, затоплюючи землю?
а) Сорок; б) сім; в) сто; г) п’ятдесят.
8. Перед потопом бог звелів Ноєві збудувати:
а) літак; б) корабель; в) багатоповерховий дім; г) вежу.

Немає коментарів :

Дописати коментар